سومین دوره کارگاههای تخصصی پرورش نیروی کارشناسی متخصص در کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی و به نقل از کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه، با هدف آشنایی کارشناسان با محیطهای تخصصی و در راستای ارتقای سطح دانش کاربردی و توانمندیهای عملی دانشجویان، سومین دوره از کارگاههای آموزشی کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.
دکتر علرضا جعفری مدیر کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: این کلینیک میزبان سومین دوره از سلسله کارگاههای عملی خود با عنوان «آشنایی کارشناسان با کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه» بود. این برنامهی آموزشی با تمرکز بر پرورش نیروی کارشناسی متخصص و ایجاد پیوند میان دانش تئوریک و مهارتهای عملیاتی در محیطهای واقعی، طراحی شده است.
وی اظهار داشت: در این دوره آموزشی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حضور داشتند و محور اصلی مباحث مطرح شده در این کارگاه، آشنایی با فرآیندهای تخصصی، مدیریت چالشهای محیطی کلینیک و تقویت مهارتهای عملی در تشخیص و مقابله با آفات و بیماریها در محیطهای عملیاتی بود.
مدیر کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه افزود: این کارگاهها با رویکردی هدفمند و نتیجهمحور برگزار میشوند، به طوری که در طول سال گذشته، دو مرحله از نیروهای متخصص از طریق این دورهها آموزش دیده و با موفقیت وارد بازار کار شدهاند. این کارشناسان که اکنون در عرصههای مختلف کشاورزی فعال هستند، در حال حاضر نیز به عنوان همکاران متخصص با کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه همکاری دارند که نشاندهنده اثربخشی بالای این برنامههای آموزشی در تربیت نیروی انسانی ماهر است.
دکتر جعفری ادامه داد: این کارگاهها در قالب یک رویکرد آموزشی مستمر، یکی از برنامههای راهبردی کلینیک گیاهپزشکی دانشگاه برای توانمندسازی فارغالتحصیلان و دانشجویان در جهت ورود موفق به بازار کار و ارتقای سطح تخصص در حوزه کشاورزی محسوب میشود.




