اطلاعیه شماره 2: مراحل ثبتنام و مدارک مورد نیاز جهت ثبتنام و زمانبندی پذیرفتهشدگان آزمون سراسری ۱۴۰۴
ضمن عرض تبریک مجدد به پذیرفتهشدگان آزمون سراسری رشتههای مختلف مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، به اطلاع میرساند ثبتنام اولیه از پذیرفتهشدگان دورههای روزانه و نوبت دوم (شبانه) به صورت غیرحضوری (اینترنتی) انجام میپذیرد. پذیرفتهشدگان محترم بایستی جهت ثبتنام الکترونیکی از ساعت 15 عصر روز دوشنبه 1404/07/21 لغایت ساعت 24 روز جمعه 1404/07/25 به سامانه آموزش دانشگاه به آدرس لینک مستقیم
https://hamava.sanru.ac.ir/ApplicantEnrollment/Account/Login?registrationId=993c85e0-5f80-43e7-8d31-79c52c7ff77a
و یا آدرس https://hamava.sanru.ac.ir مراجعه و بر روی تصویر “ثبتنام دانشجویان کارشناسی 1404“ از قسمت “ثبتنام پذیرفتهشدگان“ کلیک کرده و برای ورود و شروع ثبتنام باید از شماره ملی بهعنوان نام کاربری و شماره ملی بهعنوان کلمه عبور استفاده نمایند. عدم ثبتنام الکترونیکی به منزله انصراف از ثبتنام و تحصیل بوده و تاریخهای فوق قابل تمدید نمیباشند.
تذکرات مهم:
لازم است پذیرفتهشدگان در حین ثبت نام، بطور مستمر وضعیت تائید مدارک خود را در سامانه کنترل و نواقص احتمالی اعلام شده از سوی کارشناسان را برطرف نمایند.
از پذيرفتهشدگانی كه تا تاريخ 31 شهريور 1404 موفق به اخذ مدرك ديپلم (نظام آموزشي 3-3-6) يا پيشدانشگاهي (نظام آموزشي سالي واحدي يا ترمي واحدي) نشدهاند، ثبتنام انجام نميگيرد. خواهشمند است از مراجعه حضوري و تماس تلفني خودداري فرمائيد.
کلیه دانشجویان شبانه (نوبت دوم) باید مبلغ دو میلیون تومان به صورت علیالحساب جهت شهریه ثابت و متغیر پرداخت نمایند. پرداخت مابقی شهریه منوط به انتخاب واحد و محاسبه شهریه نیمسال تحصیلی مطابق جدول ذیل میباشد.
شهریه ثابت (ریال) |
10/518/170 |
هر واحد عمومی (ریال) |
1/181/544 |
هر واحد پایه (ریال) |
2/018/380 |
هر واحد اصلی (ریال) |
2/354/352 |
هر واحد عملی (ریال) |
1/793/610 |
هر واحد پروژه (ریال) |
7/706/608 |
بدیهی است چنانچه مغایرتی در مدارک، معافیت تحصیلی و تائیدیه تحصیلی در هر زمان مشاهده گردد، از ادامه تحصیل پذیرفته شده در هر مرحلهای که باشد جلوگیری بعمل خواهد آمد.
رعایت نکات مهم در زمان ثبتنام الکترونیکی:
**لطفا قبل از شروع عملیات ثبتنام کلیه مدارک را آماده نمایید.**
– مدارک اسکنشده بایستی کاملا واضح و خوانا و اندازه فایلها حداکثر 300 کیلوبایت و قابل چاپ باشد (از تهیه عکس از مستندات با موبایل و دوربین عکاسی جدا خودداری فرمایید).
– تاکید میشود از گذاشتن مدارک غیرمرتبط در فیلدهای درخواستی جداً خودداری شود.
– در خصوص فرمهای ثبتنامی که محل الصاق عکس وجود دارد، ضروری است عکس روی آن چسبانده شود و سپس اقدام به اسکن و بارگزاری آن در سامانه ثبتنام نمائید.
مدارک لازم جهت ثبتنام الکترونیکی:
1- اسکن از صفحات اول و توضیحات شناسنامه در قالب یک فایل
2- اسکن کارت ملی (پشت و رو در قالب یک فایل)
3- اسکن عکس پرسنلی تمام رخ برای برادران و برای خواهران با حجاب کامل اسلامی (6 قطعه عکس 4×3 حتما پشتنویسی شده جهت ارسال پستی مدارک لازم میباشد.)
4- اسکن اصل مدرک دیپلم متوسطه نظام جدید (6-3-3) یا اسکن اصل گواهی موقت دیپلم متوسطه نظام جدید (6-3-3) و یا اسکن اصل دیپلم متوسطه (مخصوص دانشآموزان نظام سالی واحدی) یا اسکن اصل گواهی موقت دیپلم متوسطه (مخصوص دانشآموزان نظام سالی واحدی)
5- اسکن اصل کارنامه دیپلم متوسطه نظام جدید (6-3-3) و یا اسکن اصل کارنامه دیپلم متوسطه (مخصوص دانشآموزان نظام سالی واحدی)
6- اسکن اصل گواهی پیشدانشگاهی یا گواهی موقت پیشدانشگاهی (مخصوص دانشآموزان نظام سالی واحدی)
7- اسکن مدارک مربوط به وضعیت نظام وظیفه برادران (کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم)
آن دسته از دانشجويان پسر كه فاقد کارت پایان خدمت یا معافيت تحصيلي از نظام وظيفه هستند، جهت دريافت معافيت تحصيلي باید به سامانه سخا به آدرس (https://sakha.epolice.ir) مراجعه نموده و پس از ثبتنام در سامانه مذکور نسبت به ثبت درخواست معافيت تحصيلي اقدام نمايند. مسئولیت عدم اقدام بهموقع بر عهده دانشجو خواهد بود.
8- اسکن تصویر رسيد (یا اسکرین شات) تاییدیه تحصيلي مقطع متوسطه دوم یا پیشدانشگاهی با کد رهگیری (پیگیری) (داوطلبان باید به سایت https://emt.medu.ir/ مراجعه نموده و پس از ثبتنام در سامانه مذکور نسبت به ثبت درخواست تاییدیه تحصيلي اقدام نمايند.
9- کلیه فرمهای ذیل را دانلود و پرینت کرده و پس از تکمیل با خودکار آبی و با خط خوانا به همراه امضا و اثر انگشت دانشجو، تصویر آنها را در زمان ثبتنام الکترونیکی در سامانه بارگزاری نمائید.
- فرم شماره 1- فرم اخذ تعهد از فارغالتحصيلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي داخل و خارج از كشور و دانشجويان فعلي و انصرافي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور
- فرم شماره 2- فرم مخصوص اخذ تعهد از پذيرفتهشدگان منطقه 1، رزمندگان و ايثارگران، براي همهي رشتهها در آزمون سراسري
- فرم شماره 3- فرم مخصوص اخذ تعهد از پذيرفتهشدگان رشتههاي مختلف تحصيلي (به غير از رشتههاي گروه آموزش پزشكي) سهميههاي مناطق 2 و 3 در آزمون سراسري
- فرم شماره 12- فرم اخذ تعهد از پذيرفتهشدگان داراي تناقض معدل كتبي نهايي ديپلمههاي دوره نظري و معدل كل مربوط به ديپلمههاي نظام قديم، فني و حرفهاي و كاردانش در آزمون سراسري سال 1404 (رشتههاي تحصيلي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي بدون آزمون)
- فرم استعدايابي ورزشي
- فرم اطلاعات فردي
رعایت نکات مهم در زمان ارسال پستی مدارک ثبتنام:
تمامی مدارک بارگزاریشده در زمان ثبتنام الکترونیکی باید از طریق پست پیشتاز حداکثر یک هفته بعد از تائید ثبتنام الکترونیکی توسط کارشناسان آموزش دانشگاه به آدرس ذیل ارسال گردد. عدم ارسال بهموقع مدارک پستی به منزله انصراف از ثبتنام و تحصیل بوده و تاریخ فوق قابل تمدید نمیباشند.
آدرس: مازندران، ساری، کیلومتر 9 جاده دریا، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، کد پستی 4818168984، صندوق پستی 578، اداره آموزش دانشگاه (حتما مقطع کارشناسی ورودی 1404 در پشت پاکت قید شود).
مدارک فیزیکی لازم جهت ارسال پستی:
1– مدارک هویتی:
- شش قطعه عکس پرسنلی 4×3 با زمینه سفید (پشت نویس شده) تهیهشده در سال جاری (تمام رخ برای برادران و برای خواهران با حجاب کامل اسلامی)
- تصویر شناسنامه (تمام صفحات، دونسخه)
- تصویر کارت ملی (پشت و رو، دونسخه)
2– مدارک تحصیلی:
با توجه به نوع دیپلم، مدارک تحصیلی مندرج در یکی از قسمتهای ذیل
نظام آموزشی 3-3-6:
- اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه و یک نسخه تصویر آن
- اصل کارنامه تحصیلی یا ریزنمرات (سوابق آموزشی) سه سال آخر دبیرستان
نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی:
- اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیشدانشگاهی و یک نسخه تصویر آن
- اصل مدرک و یا گواهی دیپلم متوسطه و یک نسخه تصویر آن
- اصل کارنامه تحصیلی (ریزنمرات) دوره پیشدانشگاهی و یک نسخه تصویر آن
- اصل کارنامه تحصیلی (ریزنمرات) دیپلم متوسطه و یک نسخه تصویر آن
نظام قدیم آموزش متوسطه:
- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان یا هنرستان و یک نسخه تصویر آن
- اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی (ریزنمرات) دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم
دانشجویان اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی:
- اصل فرم انصراف از تحصیل
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک تحصیلی مندرج در یکی از قسمتهای فوق
- توجه: پذیرفتهشدگانی که در سنوات قبل دانشجو بودهاند، میبایست در زمان ارسال پستی مدارک فرم انصراف قطعی از رشته قبل را تحویل نمایند.
3- کلیه فرمهای تکمیلشده و بارگزاریشده در زمان ثبتنام الکترونیکی
4– تأییدیه تحصیلی:
- کپی تصویر رسيد (یا اسکرین شات) تاییدیه تحصيلي مقطع متوسطه دوم یا پیشدانشگاهی با کد رهگیری (پیگیری) الزامی میباشد. (داوطلبان باید به سایت https://emt.medu.ir/ مراجعه نموده و پس از ثبتنام در سامانه مذکور نسبت به ثبت درخواست تاییدیه تحصيلي اقدام نمايند).
جهت مشاهده راهنمای تصویری ثبت درخواست تائیدیه تحصیلی اینترنتی به آدرس ذیل https://ifilo.net/v/Dlyi57C مراجعه نمائید.
- دانش آموختگان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما دانش آموختگان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن علاوه بر ثبت درخواست در سامانه مذکور، با کد پیگیری صادر شده باید به ادارات آموزش و پرورش محل دانش آموختگی خود مراجعه نمایند.
5– مدرک نظام وظیفه (برای آقایان)
- دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، ضمن بارگذاری در سامانه ثبتنام، یک نسخه تصویر کارت مربوطه را از طریق پست ارسال نمایند.
- پذیرفتهشدگانی که فاقد کارت پایانخدمت باشند (اعم از افرادی که دارای معافیت تحصیلی دانشآموزی میباشند، دانشجویان انصرافی یا سربازان حین خدمت) لازم است به سامانه https://sakha.epolice.ir و یا یکی از دفاتر پلیس+10 شهر خود مراجعه نموده و پس از ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی، پرینت برگه تأیید اولیه شرایط مشمول را در سامانه ثبتنام بارگذاری نموده و آن را ارسال پستی نمایند.
- در زمان تکمیل اطلاعات در سامانه نظام وظیفه، مقطع تحصیلی را کارشناسی و تاریخ شروع به تحصیل در دانشگاه را 01/07/1404 ثبت نمائید.
- معافیت تحصیلی دانشآموزی، پس از قبولی در دانشگاه، فاقد اعتبار است. لطفا از بارگذاری آن در سامانه همآوا و یا ارسال پستی خودداری فرمائید.
- دانشجویان انصرافی از سایر دانشگاهها، درخواست معافیت خود را با نام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سامانه نظام وظیفه ثبت نمایند.
- لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال پستی برگه تأیید اولیه شرایط مشمول، ثبتنام دانشجو ناقص بوده و امکان ادامه تحصیل وجود نخواهد داشت.
جهت مشاهده راهنمای تصویری ثبت درخواست معافیت تحصیلی اینترنتی به آدرس https://www.aparat.com/v/9Y8NS مراجعه نمائید.
6- کارنامه سلامت جسم و روان
تمامی نو دانشجویان میبایست با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://health.saorg.ir نسبت به تکمیل پرسشنامه طرح پایش سلامت جسمی و روانشناختی به صورت آنلاین اقدام نمائید. پس از تکمیل پرسشنامه، فرم خروجی/کد رهگیری را پرینت یا اسکرین شات نموده و ارسال نمائید تا فرایند ثبت نام تکمیل گردد.
ضمنا یک نسخه از آن، در زمان مراجعه حضوری در دانشگاه به مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه (پشت ساختمان اسناد) تحویل داده شود.
7- فرم ثبت علایق و سوابق دانشجویان نوورود
تمامی نو دانشجویان میبایست در سامانه http://talent.farnama.net ثبتنام کرده، اطلاعات مربوطه را تکمیل و در پایان فرم خروجی مربوطه را به دانشگاه ارسال نمائید.
در خصوص امور رفاهی و دانشجویی دانشجویان به موارد ذیل توجه فرمایند:
الف- جهت دریافت اطلاعات مربوط به امور رفاه و دیگر خدمات دانشجویی به قسمت معاونت دانشجویی در سایت دانشگاه مراجعه نمائید.
ب- جهت استفاده از تسهیلات صندوق رفاه به سایت مربوطه به آدرس ذیل مراجعه شود.
bp.swf.ir و یا www.swf.ir
ج- در خصوص نحوه اسکان دانشجویان و رزرو غذا به قسمت معاونت دانشجویی در سایت دانشگاه مراجعه نمائید.
***شروع تمامي كلاسهاي دانشجويان روزانه و نوبت دوم (شبانه) ورودي 1404 مقطع كارشناسي از روز دوشنبه مورخ 28 / 07 / 1404 و به صورت حضوري ميباشد.
***دانشجويان ثبتنام شده براي گرفتن تأييديه انتخاب واحد و برنامه هفتگي، به سايت همآوا به آدرس hamava.sanru.ac.ir مراجعه نموده و از طريق وارد كردن كد كاربري (شماره دانشجويي) و رمز عبور (كد ملي) به آيكن “تاييد انتخاب واحد و برنامه هفتگي” دسترسي دارند.
***دانشجويان جهت دريافت كارت دانشجويي ميتوانند از روز دوشنبه مورخ 28 / 07 / 1404 به دفتر معاونت آموزشي (جناب آقاي حيدري) مراجعه نمايند.
پذیرفتهشدگان گرامی میتوانند جهت کسب اطلاع بیشتر در کانال اطلاعرسانی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به آدرس https://search.eitaa.com/?url=https://eitaa.com/joinchat/2490499653Ce429f8c0ee
در ایتا عضو شوند.
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه